朵格格

出落凡尘 如烟似朵
Nepenthe - Masetti

存档灵魂:

Nepenthe
忘 忧 草


【歌词】

 

There are some things I controll all the things I never know
I'm reaching for a star that I know I never hold
I sacrifice my happiness to make it to my goal
I'm still waiting patiently and lonely in the cold
未曾想,所有的拥有竟都变成我的未知
我竟向触碰不到的星辰伸出渴望的双手
我竟然牺牲幸福追逐那遥不可及的目标
我仍在耐心的苦等,孤独冰封我的世界。

I feel my soul has been frozen
And I used to be so cold
And now what I sing here a song isn't try to calm your emotion
But I don't know
Should I continue down this road
我感觉到我灵魂的冰结
我的曾经过往冰冻刺骨
此刻我唱这首歌并非试图安抚你的情绪
只是我不知道
我是否应该继续沿这条路走下去。

It seems that a sort of waiting
Now that I see what I face were so many things
So we change to burn out the stone out of pieces to let it go
So we stare in my soul
似乎有一种等待,一种呼唤
此刻让我明白我所要去面对的全部
让所有的流星碎片都燃烧化作尘埃
让我们再次审视我们的灵魂。

Run away, run away but you never get far
When you form a change wish you own a shooting star for nepenthe
Nepenthe, nepenthe, nepenthe
不断的跑,不住的逃,但你却缠绕住了过往
当你决心做出抉择,就让我为你许愿流星雨
去浇灌那忘忧草
忘忧草,忘忧草,忘忧草……

Run, run away, run away, run away
You look for love like a child
But it's never be enough
So to maybe I was go chasing no rust but I don't give you nepenthe
Nepenthe, nepenthe, nepenthe, nepenthe
不断的跑,不住的逃
你所追求的是纯真的爱
现实却无法满足
现实无奈,或许我也应该去追求永恒
但我知道不能再为你解忧
忘忧草,忘忧草,忘忧草……

Most don't live it up what they tend to
Most don't care the things they used to say
I've been up and down at this turning
That too many men that made in this way
Oh I care about this so sentry
Most get addressed did hear on my past
I'm get up to make sure that you left
to find that by the future but not past
This is not the place that you have to be
大多数人的生活都并非他们所想
大多数人忘却他们曾许过的誓言
我徘徊在人生的十字路口
大多数人也都如此
哦,我像哨兵瞭望
曾经过往煎熬我心
还在怀疑你的离去
期盼未来与你相逢
此处并非你的归宿。

I'm afriad to open that they left me, open my there's tragedy
No one will laugh at you if you leave you ask to be
I'm sticking with a dimming room, loosen my shoulder roll
Feel like as a fucker as more I gave all
Believe me I'll find a new way
to devote to depression and sanction and freshen and soul and down
我害怕面对没你的空无,上演我的悲剧
没有人会嘲笑你,如果你离去时你反问 
我只能无奈抖动双肩,困守在暗无天日
感觉像傻瓜般一无所有
请相信我能够重新振作
去抖擞疲惫困扰的灵魂。

I'm closer to my dreams for then now whatthey appear
My only aim in me is there in my bag in the mere
The love I though that was filled in me is something now I fear
Scare why don't happen when it leads me in the clear
伸手可触的梦,曾就在我的眼前
没料到我所要的竟已是我的所有
曾经的朝思暮想如今成恐慌困扰
为何当初我就不曾清醒?!

Run, run away
Is all enough to be my side
No wonder you won't need my hand
Run away, run away but you never get far
When you form a change wish you own a shooting star for nepenthe
Nepenthe, nepenthe, nepenthe
不断的跑,不住的逃
难道我在你身边已变成厌烦
难怪你不再牵我的手
不断的跑,不住的逃,但是你缠绕住了过往
当你决心做出抉择,就让我为你许愿流星雨
去浇灌忘忧草
忘忧草,忘忧草,忘忧草……

Run, run away, run away, run away
You look for love like a child
But it's never be enough
So to maybe I was go chasing no rust but I don't give you nepenthe
Nepenthe, nepenthe, nepenthe, nepenthe
不断的跑,不住的逃
你所追求的是纯真的爱
现实却无法满足
现实无奈,或许我也应该去追求永恒
但我知道不能再为你解忧
忘忧草,忘忧草,忘忧草……

Run away, run away but you never get far
When you form a change wish you own a shooting star for nepenthe
nepenthe, nepenthe, nepenthe
不断的逃,不住的逃,但你却缠绕住了过往
当你决心做出抉择,就让我为你许愿流星雨
去浇灌忘忧草
忘忧草,忘忧草,忘忧草……

You look for love like a child
Run, run away, run away, run away
But it's never be enough
So to me, I was go chasing no rust but I don't give you nepenthe
Nepenthe, nepenthe, nepenthe, nepenthe
你所追求的是纯真的爱
现实却无法满足
现实无奈,或许我也应该去追求永恒
但我知道不能再为你解忧
忘忧草,忘忧草,忘忧草……


评论

热度(50)